Tuesday, November 11, 2008

jalan-jalan di Genting

Tarikh: 9 November 2008

Hari minggu yang indah. Setelah lama tidak mengembara menaiki bas, kawan -kawan aku telah mengajak ke Genting. Hmmm sudah lama juga aku tidak ke Genting.So Kawan- kawan aku seramai 5 orang telah berkumpul di Stesen bas Pekeliling pada jam 8.00 pagi untuk menaiki bas. Aku tiba lewat sedikit kerana terpaksa menukar 2 bas untuk ke sana. So sampai saja kawan aku pun terus beratur membeli tiket. Ramai betul orang pagi itu .So kami pun menaiki bas jam 9.30 pagi untuk ke sana. Aku dan kawan -kawan menaiki Bas Genting Transport bewarna kuning buatan Gemilang Coach n Works dan Perjalanan ke sana mengambil masa selama kira- kira 1 jam.So harap korang enjoy dgn gambar yg telah aku upload yang kebanyakannya di ambil di Terminal Bas First World.Untuk makluman anda bas Genting Transport ini berhenti di Terminal First World yang terletak di puncak Genting.



Tiket bas ke Genting (Harga termasuk surcaj 30 %)
Genting Transport scania L113 (Gemilang Coach works)

Sri Maju Hi Deck utk ke Singapore
jgn main2 bas buatan china pon naik ke puncak Genting (King Long)
Bas Catar ex Naeila (Sykt KL - Tg Bidara)

Bas Persiaran KKKL Trans Lim ( Model e 68 sks coach n works)

Bas Persiaran Segamat Travel and Tour (Mercedes ?? LP Jaya 0708)
Bas Persiaran dr utara (x silap Wah Huat atau Yohan yg buat)
Transtar Premium z club ke Singapore(Buatan Yip Thong)
Five Star double deck (Buatan Mtrans @ scomi)
Genting Transport scania k270 (Ex naeila dari Mtrans)
GrassLand Double Deck (Buatan Mtrans @ scomi)
Shuttle Genting Highlands (Mercedes V8 dari Mtrans @ scomi)

Transtar Solitaire double deck ke Singapore(Scania 420 buatan SKS coach)

No comments: